"Bogowie"

10:00

Przedstawiamy Wam redaktorską ocenę filmu "Bogowie" Łukasza Palkowskiego. Jeśli chcecie podzielić się swoimi opiniami na temat tej ekranizacji możecie wysłać prace na bigosuhallera@wp.pl. Czekamy na Was! :)

fot. filmweb


Film „Bogowie” Łukasza Palkowskiego przedstawia czasy PRL-u i pewnego niesamowitego człowieka. Profesor Zbigniew Religa, bo jego bierzemy teraz na tapetę, osiągnął w życiu wiele a jednak mało. Może to być trochę kuriozalne – lekarz na każdym kroku trzymający papierosa w ustach, pracujący nad przeszczepem serca. Ocenę zostawię Wam.

Wróćmy jednak do ekranizacji, która przedstawia życie zwykłego docenta. Ale czy aby na pewno zwykłego? „Serce mi rosło” gdy widziałam idee przedstawiane w dość dosadny sposób. Nigdy się nie poddawał, walczył o każde życie. Stworzył kardiochirurgię w rozsypującym się budynku, miał ekipę, która nie posiadała dobrych kwalifikacji. Ale jednak doszedł do celu.

Tomasz Kot (w filmie prof. Religa) swoją postawą, zaangażowaniem przedstawił młodszemu pokoleniowi kim tak naprawdę jest osoba, o której każdy w medycynie głośno mówi. Według mojej oceny nie przerysował on tej postaci, a wręcz przeciwnie. Uwierzyłam w to co mówił, jak się zachowywał ale z lekkim poddenerwowaniem oglądałam go trzymającego papierosa w ustach.

Nie zapomnijmy też o roli drugoplanowej. Żona profesora nie poddała się, czekała na jego powrót, zawsze stała za nim murem. Ona jako jedyna nigdy nie zwątpiła w doświadczenie i umiejętności własnego męża. Kiedy doszło do medycznej depresji, potrafiła z Warszawy przyjechać do Zabrza i uściskiem przepełnionym miłości postawić prof. Religę na nogi.

Nie spodziewałam się, że polskie kino mogło mnie tak pozytywnie zaskoczyć. Wręcz czułam dumę, że Łukasz Palkowski stworzył swego rodzaju arcydzieło. Było tam wszystko. To co miało nas śmieszyć - śmieszyło, co smucić - smuciło. I z ręką na sercu mogę ten film polecić wszystkim osobom. Nieważne czy są to dzieci, młodzież bądź osoby w podeszłym wieku. Liczy się przekazywanie innym pokoleniom, to co w naszej ojczyźnie jest najpiękniejsze.

fot. filmweb

0 komentarze