Cypr - wrażenia z pobytu

03:27

Drugi dzień pobytu na Cyprze!

Dziś zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Larnace zwiedzając   meczet Hala Sultan Tekke. Jest to jedno z najważniejszych miejsc dla wyznawców islamu. Znajduje się tam grób ciotki Mahometa, która zginęła spadając z muła. Aby zwiedzić świątynie musieliśmy zdjąć obuwie i zasłonić ramiona i kolana. Zaraz po wyjściu z meczetu mieliśmy okazję zobaczyć słone jezioro, w którym latem woda wysycha i pozostawia grubą warstwę soli, zaś zimą, gdy jezioro napełnia woda deszczowa zlatują się tu flamingi, które akurat mieliśmy okazję zobaczy. Kolejnym miejscem na naszej liście zwiedzania był Przylądek Greka. Zobaczyliśmy tam słynny „Most miłości” i jaskinie, gdzie odbywały się pierwsze eucharystie. Następnie udaliśmy się do Ayia Napa na „Missi Beach”. Jest to najpiękniejsza plaża w Europie i swym urokiem i widokami przebija Ibizę.

Po pierwszym długim i ciężkim tygodniu pracy, należała nam się wycieczka, więc  1-go czerwca udaliśmy się do Pafos. Na początku zwiedzaliśmy ruiny Grecko-Rzymskiego teatru, wybudowanego w II w p.n.e. Tuż obok znajdowały się łaźnie, które w większości posadzki pokrywają cenne mozaiki. Byliśmy bardzo zachwyceni scenami okazanymi na nich. Na koniec dnia pojechaliśmy zrelaksować się w najbardziej romantycznym miejscu w Europie… w miejscy wyłowienia się z morskiej piany bogini miłości- Afrodyty. Niektórzy opalali się i podziwiali piękne widoki morza, inni spacerowali po kamienistej plaży w poszukiwaniu kamieni w kształcie serca, które przynoszą szczęście w miłości.

Naszą ostatnią wycieczką była podróż do Nikozji. Mieliśmy tam okazję zwiedzić prywatne muzeum o historii powstania Nikozji. Później udaliśmy się na turecką stronę wyspy, gdzie zrobiliśmy zakupy i wróciliśmy do hotelu.Naszym wspaniałym przewodnikiem była Pani Ewa, która 20 lat temu opuściła Polskę i zamieszkała w Nikozji. W ciągu całego naszego pobytu tutaj, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, dowiedzieliśmy się mnóstwo rzeczy o historii i kulturze Cypru, ale najlepszą i najważniejszą wycieczką był sam wyjazd na Cypr. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy być tutaj, mamy dużo wspaniałych wspomnień i nowych przyjaźni oraz wszystkim polecamy odwiedzenie tego miejsca.

Pozdrowienia
Wasze podróżniczki Kasia i Paulina

A tu zdjęcia z praktyk na Cyprze:

Zdjęcia są niesamowite, a dziewczynom dziękujemy za podzielenie się wspomnieniami z tegorocznej praktyki na Cyprze.